Beställning och returer
Så här gör du en beställning
Att beställa från OzBaby är enkelt och snabbt. När du hittar en produkt du vill köpa klickar du bara på ”Lägg i varukorgen”-knappen så läggs produkten i varukorgen. Du ser varukorgen med dess innehåll uppe till höger på sidan.
1. Varukorgen
När du vill beställa produkterna i varukorgen klickar du på ”Till varukorgen”-knappen för att gå till varukorgen. Kontrollera att innehållet i varukorgen är korrekt. Om du vill kan du ändra antal produkter eller ta bort produkter. Du kan även gå tillbaka till webbutiken och lägga till fler produkter i varukorgen.
2. Betalarens uppgifter och leveransadress
Under varukorgen fyller du i betalarens uppgifter. Fyll i formuläret noggrant (namn, adress, telefonnummer och e‑post).
Du kan välja en annan leveransadress, till exempel om du beställer en gåva. Du kan dock inte använda en annan leveransadress om du vill betala din beställning med faktura eller delbetalning.
3. Leveransvillkor och val av leveranssätt
Läs och godkänn våra leveransvillkor (läs mer här). Därefter väljer du leveranssätt. Du kan läsa mer om olika leveranssätt här (klicka här).
4. Betalning
Nästa steg är att välja betalningsmetod. Du kan läsa mer om våra betalningsmetoder här (klicka här). När du har valt betalningsmetod visas en ”Fortsätt till betalning”-knapp längst ner på sidan – klicka på den för att betala din beställning.
I vår webbutik samarbetar vi med två betalningsleverantörer: Klarna.
5. Orderbekräftelse
Du får en orderbekräftelse via e‑post. I bekräftelsen finns en länk där du kan följa din beställning.
Byte- och returrätt
Alla produkter har 14 dagars bytes- och returrätt från och med att du mottagit beställningen. Den returnerade produkten måste vara oanvänd och oförändrad.
Vi hanterar kundreturer inom 14 dagar från mottagandet.
Om du gör ett byte eller en retur på det ställe där du hämtade paketet, är returen kostnadsfri för dig. I andra fall måste du tyvärr själv stå för kostnaderna för returen.
I ditt paket medföljer alltid en följesedel (en lista över dina beställda produkter) samt instruktioner för byte och retur. Följ anvisningarna och ange nödvändig information på följesedeln. Bifoga alla sidor av följesedeln med den produkt du byter eller returnerar.
Kom ihåg att produkter som byts eller returneras ska vara oanvända och i säljbart skick, det vill säga i originalförpackning och med alla prislappar kvar.
Observera att om det ursprungliga beställningsbeloppet berättigade till fri frakt eller en viss rabatt, men slutbeloppet efter returen understiger gränsen för fri frakt eller rabatten, läggs fraktkostnaderna till och/eller rabatten dras tillbaka. En eventuell kampanjgåva måste också returneras om du returnerar den produkt som gav rätt till gåvan.
Skicka paketet till:
OzBabys lager
Maskuntie 224
21250 MASKU
Vi ber dig att skicka returen med returkortet som medföljde din beställning.
Har du frågor om byte eller retur i vår webbutik, kontakta info@ozbaby.fi.
Om det är något fel på den produkt du beställt, gör en reklamationsanmälan till reklamaatiot@ozbaby.fi.
Snabbbyte
Med snabbbyte får du din nya produkt snabbare än vid ett vanligt byte. På så sätt är du säker på att få den produkt du vill ha innan den tar slut i lagret.
- Gör en ny beställning på den produkt du vill byta till.
- Betala beställningen och eventuella fraktkostnader som vanligt.
- Vi skickar den nya produkten enligt våra ordinarie leveranstider.
- Returnera den felaktiga eller oönskade produkten separat, så återbetalar vi produktens pris till dig.
Observera att behandlingen av returen kan ta längre tid än leveransen av din nya produkt.
Avbeställning av beställning
Du kan avbeställa din order innan den skickas. Meddela oss via info@ozbaby.fi. Vi meddelar alltid via e-post eller telefon om leveranstiden är längre än normalt. OzBaby förbehåller sig rätten att avbryta en beställning och återbetalar då pengarna till kundens konto.
Ej uthämtade paket
För ej uthämtade beställningar tar vi ut en avgift på 199 kr, vilket motsvarar våra faktiska kostnader för frakt och hantering.
Reklamationer
Skicka reklamationer som rör din beställning eller leveransen inom sju (7) dagar från det att du mottagit beställningen till info@ozbaby.fi.
Vid reklamationer som gäller produkterna, kontakta reklamaatiot@ozbaby.fi.